מדריך לקונה ביטוח סיעודי

לאור העובדה כי הטיפול הסיעודי בארץ נחשב ליקר למדי (יותר מ- 100,000 שקלים בשנה) ושהמדינה לא ממש עוזרת במידה סבירה לכסות את העניין, ביטוח סיעודי הפך להיות מוצר חשוב ביותר מבין חבילות הביטוח השונות שאנו רוכשים במהלך החיים. פוליסות שונות מוצעות לנו דרך קופות החולים, מקומות העבודה ואף ניתנות לרכישה בהתאמה אישית באופן פרטי. מאחר ומדובר בפוליסה שעלותה החודשית אינה גבוהה אך היא קשורה לסכומי עתק, חשוב מאוד לשים לב לפרטים הבאים טרם מתחייבים לפוליסת ביטוח סיעודי כזאת או אחרת. להלן מדריך מקוצר שיעשה לכם קצת סדר לפני הרכישה.

דגשים עיקריים ברכישת ביטוח סיעודי

בעולם הביטוח אנו עדים ל- 2 תופעות נפוצות – הפוליסות הקבוצתיות והפוליסות הפרטיות.ביטוח סיעודי קבוצתי אשר מוצע לנו דרך קופות החולים ובמסגרת העבודה, תנאיו כבר קבועים וידועים מראש ולכן על הסעיפים השונים לא ניתן להתמקח. הפוליסות הפרטיות לעומת זאת מותאמות פר מבוטח ולכן מאפשרות התאמה אישית והתמקחות.

ועל מה ניתן וחשוב להתמקח בעת רכישת הפוליסה?

  • תקופת האכשרה (זמן לתקפות הביטוח) וההמתנה (זמן עד להעברת התגמולים) – שיהיו קצרות ככל שניתן, על מנת להתמודד עם משך הזמן הקצר ביותר ללא כיסוי בפועל.
  • פיצוי/שיפוי בתקרה גבוהה – בקשו את אופציית העברת התגמולים הנוחה ביותר עבורכם. פיצוי הינו העברת כספים מוגדרת ללא כל קשר למה שהוצאתם בפועל. שיפוי הוא קבלת ההחזר המתאים (עד תקרה מסוימת) לאחר ששילמתם מכסכם.
  • משך תקפות הביטוח – ניתן לבחור בפרק זמן של מספר חודשים ועד לתקופה בלתי מוגבלת (לכל החיים).
  • גובה הפרמיה החודשית – נגזרת מכל הנאמר לעיל בצירוף מצב בריאותכם וגילכם. ברכישת ביטוח סיעודי התעקשו על פרמיה חודשית נמוכה ככל שניתן עם עלייה טבעית (כתוצאה מאפקט הגיל) מתונה.

חשוב להבין את מהות הסעיפים העיקריים בפוליסה, מתי היא תהיה תקפה ומהם הסייגים להפעלתה (המצבים אשר בגינם אין לפוליסה תוקף). מבחינת אחריות אישית, חשוב מאוד לציין בפני הסוכן או נציג המכירות לפני כל חתימה על פוליסת ביטוח סיעודי על בעיות רפואיות בעבר ובהווה ובשום פנים ואופן לא להסתיר דבר. חברות הביטוח בימינו נוטות לבטח את כלל האוכלוסייה (כולל חולים כרוניים ואף סופניים) אך ללא גילוי נאות של המצב הרפואי, עלולה הפוליסה להתבטל ללא כל תנאי ברגע האמת.